Hav & Salta Stänk

Hav & Salta Stänk

tisdag 21 januari 2014

Redo för vinter.....

Skrev tidigare att vi inhandlat vinterkängor till mig och mannen, här kommer bilden!!
 


Funkar att lägga in bilder på jobbets dator men inte hemma...
Har verkligen ingen aning om vad som har hänt!
Har testat allt man kan testa tror jag, känns i alla fall så.
Så tråkigt när det inte fungerar som det ska, man tappar sugen litegrann.... :-(
 
Igår kväll åkte jag och tränade och DET känns i kroppen idag vill jag lova!!
Soma Move stod på schemat och jag har inte varit med på länge pga min j****a fot som aldrig blir bra..
Men det gick faktiskt riktigt bra, fick stå över några övningar med för mycket hopp och vridningar bara...
Skönt att få svettas lite grann!
 
Kör 5-2 dieten sedan några veckor tillbaka och det funkar ganska bra.
Har hållit på till och från med uppehåll för resor, jullov mm
Resultatet är hittills ca -6 kilo och det känns toppen!!!!
Under fastedagarna skippar jag frukosten och tar då bara en kopp kaffe och ett glas vatten.
Lunchen kan bestå av ett knäckebröd, smörgåsrån, ägg, grönsaker mm
Krutet lägger jag på middagen då jag älskar att äta med familjen och då gärna på kvällen!!
 
Igår kväll gjorde vi en köttfärssoppa som jag verkligen kan rekommendera!
 
 
Köttfärssoppa med curry och äpple 4 port
 
450 g nötfärs
1 st gul lök
2 st vitlöksklyftor
1 st äpple, grönt
1 msk olja
2 tsk curry
1 l vatten
1 st köttbuljongtärning
2 msk tomatpuré
3 st potatisar
4 dl passerade tomater
2 msk citronsaft
 
1. Hacka lök och vitlök. Skala och tärna potatisen. Fräs köttfärs, lök, vitlök och äppeltärningar i oljan. Strö i curryn och låt den fräsa med ett par minuter.
 
2. Tillsätt vatten, köttbuljongtärning, tomatpuré, passerade tomater och citronsaft.
 
3. Tillsätt potatistärningarna och låt soppan småkoka i ca 10 min.
 
 
Endast 314 kcal per port!!!
 
Ha en underbar tisdag!
 
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar