Hav & Salta Stänk

Hav & Salta Stänk

måndag 30 juli 2012

Sol, moln, sol, moln.....

Solen, var är du?? Den kikar fram emellanåt och så försvinner den igen...
Det är nog slut på den härliga sommarvärme vi hade förra veckan...(tror jag), men vi har ju faktiskt hela augusti kvar som kan bli fin, men det är inte samma sak när man börjat jobba.
Idag går jag in i min sista semestervecka och det har gått fort som jag antog att det skulle göra, men men det är lika för alla!!!!
Nog om det...

Här ska ni få ett gott recept på en lax/broccoligratäng som vi gjorde igår:

2 st broccolibuketter
ca 10 cm purjolök
1 röd paprika
tomater
4-pack lax
3 dl grädde
2 dl creme fraiche tomat och basilika
2 dl creme fraiche
riven ost
chilipulver
salt & peppar

Lägg broccolibuketterna i botten på formen.
Strimla purjolöken och tärna paprika och tomat,
strö sedan detta över broccolin.
Skär laxen i bitar och lägg uppe på grönsakerna.
Blanda ihop grädde, creme fraiche och den rivna osten. Krydda med chilipulver, salt och peppar.
Häll gräddblandningen över lax/grönsakerna och ställ in mitt i ugnen på 200 gr i ca 40-45 min.
Avnjut med sallad!!!

                                                               Mums!!!

                                          Här kommer lite bilder från vår resa till Finland:













Nu blir det frukost!!

Ha en riktigt go måndag!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar